Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Spostrzegłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Pomimo ogromu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te objawy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.

Czym jest filtr Google

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.