Domeny internetowe – jak znaleźć najlepszą?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą funkcjonować bez odpowiednio wykonanej witryny internetowej, która będzie niezbędna także dla specjalistów przeprowadzających mniejsze projekty. Bez niej zdobycie nowych umów jest niewykonalne, co związane jest oczywiście ze znacznie niższymi zarobkami. Strona internetowa musi być rzecz jasna wygodna i przykuwająca uwagę, ale poza tym bardzo ważna jest również domena, która do niej prowadzi. Wybierając domenę dobrze wybrać frazy kojarzące się z działalnością przedsiębiorstwa lub chwytliwe. Jak jednak wybrać domenę? O czym pamiętać przy jej wyborze? Na usługi jakiej firmy warto postawić?

Domeny – o czym wiedzieć przy zamawianiu?

Główny człon domeny, jak już wspomnieliśmy, wpływa na ilość odwiedzin witryny – częściej odwiedzane są te, do których linkują łatwo zapamiętywane adresy. Domena potrafi także w pewnym stopniu rzutować na wyniki strony w Google – warto zatem zadbać o to, by kojarzyła się ze specyfiką sektora, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo. Najczęściej rezerwowane w Polsce domeny to oczywiście wciąż „.pl”, „.org”, „.com” oraz „.biz”, ale czasem dobrym rozwiązaniem będzie mniej typowa domena – między innymi dla stacji radiowych dobrze zdaje egzamin „.fm”, należąca oficjalnie do Mikronezji, zaś telewizyjnych – domena „.tv” należąca do Tuvalu.

Rejestrujemy domeny – co dalej?

Firmy nieposiadające swojej serwerowni najlepiej postąpią rezerwując domenę w firmie oferującej także przestrzeń serwerową. Tak ustrzeżemy się trudności związanych z przypisaniem adresu, a nierzadko również zyskamy dodatkowe zniżki. Wybierając pakiet warto sprawdzić jego parametry. Jeżeli mamy niedużą witrynę, nie powinniśmy zamawiać sporego pakietu – większość przestrzeni nie będzie wykorzystana. Jeżeli natomiast dana strona jest często wyświetlana, mały pakiet może być niewystarczający, co będzie przejawiało się powolnym generowaniem. W dobraniu właściwego pakietu na pewno pomoże nam specjalista z firmy hostingującej naszą stronę.