
Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google
Posiadanie prężnej strony online wymaga jej skutecznego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była dostrzegalna dla odbiorców i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą być założone na witrynę, kiedy nasze zabiegi wywołują naruszenie norm prawidłowego SEO. Sprawdźmy, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla witryny internetowej?
Ban od Google stanowi najsurowszy rodzaj sankcji, który może dotknąć stronę internetową. Jest to zupełne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę realnie komplikuje prowadzenie interesu. Po usunięciu strony wskaźnik naszych klientów gwałtownie zmaleje, gdyż większość użytkowników używa Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwania, co też negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy filtry ręczne – nakładane osobiście przez pracowników Google i algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez profesjonalne programy.
Czy da się usunąć bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za stosowanie zbyt dużej ilości odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google trzeba najpierw zweryfikować jego przyczynę. Warto zaangażować w tym celu profesjonalną firmę SEO, która kompleksowo zajmie się z filtrem. Proces może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.