
Baseline – CRM
Postęp technologiczny, pozwala na wykorzystanie nowych rozwiązań na wielu płaszczyznach. Ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez komputerów. Szczególnie znalazły zastosowanie w biznesie, dzięki temu przedsiębiorstwa funkcjonują efektywniej. Różnorodne programy pozwalają lepiej kierować pracą w biurze, a także usprawniają relacje z klientami. System CRM pozwala na osiągnięcie tych założeń. Przy jego pomocy współpraca z partnerami biznesowymi nie ma stricte formalnego charakteru. CRM pozwala na kierowanie cyklem życia klientów i dbanie o dobrą z nimi komunikację.
Jak działa system CRM?
CRM (ang. Customer Relationship Management to program koncentrujący się na wzroście lojalności, a także zadowolenia konsumentów. Osiąga się to poprzez poznanie wzorców zakupów klientów oraz przez sprawną obsługę. Rolą systemów CRM jest wsparcie działów sprzedaży, obsługa klienta, a także automatyzacja marketingu. Wdrożenia systemu CRM pozwala na dostęp do informacji na temat klientów oraz przeprowadzanie analiz.