Z czego buduje się parkingi?

Parkingi należą do miejsc, na których ruch pojazdów jest bardzo wzmożony. Z tego powodu materiały, z jakich zrobiona jest ich nawierzchnia, muszą być odporne na pęknięcia oraz wpływ czynników atmosferycznych. Tradycyjny bitum lub bruk nie zawsze się sprawdzą – na zatłoczonych parkingach już po jednym sezonie powierzchnię będzie trzeba wymienić. Jakie więc materiały są najchętniej stosowane przez drogowców? Jakie cechy powinien mieć materiał na powierzchnię parkingu?

Asfaltowe parkingi

Aktualnie najchętniej stosowanymi surowcami na nawierzchnie parkingów okazują się innowacyjne masy bitumiczne. Większość z nich to nawierzchnie, które izolują również dolne poziomy parkingu od niekorzystnych warunków – na przykład wilgoci lub środków drogowych. Masy bitumiczne, z jakich wykonuje się parkingi, są najczęściej bezproblemowe w założeniu – niepotrzebne jest nawet ich rozgrzanie. Są także znacznie bardziej niezawodne niż materiały stosowane kiedyś – bez problemu zniosą znaczne naciski i obecność wielu samochodów.

Parkingi – nie zapominajmy o szczelinach dylatacyjnych

Wykonując parkingi nie możemy zapominać o dylatacjach i ich wypełnieniu. Bezwzględnie musi ono zagwarantować dużą wytrzymałość i izolować spodnie warstwy przed wodą, która może sączyć się przez takie szczeliny. Nie zapominajmy o tym, że taka masa powinna wytrzymać duże naciski pionowe i poziome, które powodowane są ruchem pojazdów na parkingach. Jak jednak wybrać odpowiednią masę do zabezpieczenia szczelin dylatacyjnych na parkingach? Egzamin zda na przykład technika Rubi-Joint.