
Zoptymalizuj promocję dzięki monitoringowi mediów społecznościowych
Social media to coś więcej niż zabawa. Dobry marketingowiec może bowiem sprawić, że staną się doskonałym narzędziem dla kampanii promocyjnych. Powinniśmy też pamiętać, iż social media to miejsce, w którym wszyscy klienci mogą opublikować opinie na temat naszej działalności. Jeżeli okażą się przychylne, nasze dochody na pewno wzrosną, jednak kłopotem może być duża liczba komentarzy nieprzychylnych – koniecznie musimy wtedy co najmniej zmodyfikować promocję. Skąd więc sprawdzić, co ludzie sądzą o konkretnej ofercie?
Monitoring mediów społecznościowych – czym jest?
By wiedzieć, jakie opinie na temat naszej firmy są wystawiane w internecie, powinniśmy zainwestować w monitoring marki w internecie. Opiera się on na pozyskaniu jak największej liczby opinii, które o naszej marce są umieszczane w mediach społecznościowych. Nie zapominajmy jednak, iż pojawiają się one w najróżniejszych serwisach – ich zebranie wymaga zatem sporo czasu. Końcowym etapem jest sporządzenie raportu, który da nam wiedzę o tym, w jaką stronę powinniśmy zmienić strategię marki.
Atuty monitoringu mediów społecznościowych
Mając wiedzę o tym, co mówią o nas klienci, będziemy mogli skorygować swoją strategię. Monitoring mediów społecznościowych da nam wiedzę dotyczącego tego, co chcieliby klienci oraz umożliwi zoptymalizowanie działalności do ich potrzeb. To doskonałe narzędzie, które pozwoli na stworzenie korzystnego image’u marki w social mediach.