
Projektowanie ulotek
Prowadzisz kampanię reklamową swojego produktu i Twój wybór padł na ulotkę. Niewielka powierzchnia , której atutem jest możliwość indywidualnego dotarcia do klienta, żeby była w pełni skuteczna musi być odpowiednio zaprojektowana i wykonana. Wszystko zależy od tego do jakiej grupy ma dotrzeć. W tym przypadku, każdy detal ma znaczenie. Warto zachować zdrowy rozsądek i nie przesadzić z ilością treści, bo może to znacznie wpłynąć na czytelność przekazu. Z drugiej strony zbyt nieprecyzyjna i uboga w treść ulotka, również nie jest dobrym rozwiązaniem. Najważniejsze to znaleźć złoty środek..
Projektowanie ulotek to wyzwanie zarówno dla grafika, jak i osoby odpowiedzialnej za treść
Z pozoru nieważny detal jak dobór materiału, na którym będziemy drukować naszą ulotkę, jest jednym z podstawowych elementów. Możemy wybierać pośród różnych rodzajów papieru od czerpanego po kredowy, jednak naszą decyzję powinniśmy oprzeć na tym kim są nasi klienci. Producent okien powinien w swoich ulotkach pokazać, że jego produkt jest solidny i trwały, toteż sama ulotka powinna być wydrukowana na wysokiej jakości papierze kredowym, z kolei artystyczna knajpa może użyć papieru z odzysku. Jako przedsiębiorca powinieneś wejść w rolę swoich klientów i zastanowić się, czego oczekują przy wyborze Twojego produktu. To dobry wyznacznik dla tego, jak powinna wyglądać Twoja ulotka.
Nie bój się eksperymentów przy projektowaniu ulotek
Wiedząc, że Twoja ulotka trafi do czyichś rąk, powinieneś sprawić by została tam dłużej niż ułamki sekund. Nie warto przecież wydawać pieniędzy po to by cały nakład Twojej pracy wylądował w koszu. Dlatego, postaraj się znaleźć jakąś unikatową cechę dla swojej ulotki. Ciekawy detal, który przykuje, któryś ze zmysłów. Możliwości są nieograniczone! Możesz wytłoczyć swoje logo na ulotce, tak aby było wyczuwalne pod palcami, możesz także posłużyć się zapachem. Najważniejszy jednak jest projekt graficzny ulotki, który powinien absorbować uwagę, ciekawić, ale nie być namolny i męczący.