
Podstawa kampanii reklamowej – badania segmentacyjne
Czy wiesz jak skutecznie wypromować swój produkt? W jaki sposób zrealizować plany sprzedażowe? Właściwe sprofilowanie klientów zapewnia sukces. Jak wykonuje się badania segmentacyjne i czy warto je wdrażać?
Badania segmentacyjne – jak wykonać plany sprzedażowe
Badania segmentacyjne to pojęcie z zakresu marketingu, które pomaga docierać do właściwych grup klientów. Mogą być wykonywane zarówno w stosunku do klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. W jaki sposób są realizowane? Działania polegają na dzieleniu odbiorców na grupy o zbliżonych potrzebach. Dzięki temu jesteśmy w stanie wybrać zbiory o optymalnych możliwościach sprzedażowych i właśnie im zaproponować swoją ofertę. Badania segmentacyjne są podstawą, od której zależy wdrożenie skutecznej strategii promocyjnej. Realizowane są najczęściej metodami ilościowymi – w tym celu stosuje się np. ankiety i wywiady. Działania te mają na celu wyselekcjonowanie maks. 5 najbardziej charakterystycznych zbiorów.
Badania segmentacyjne – czynniki demograficzne, styl życia i wiek
Jakie cechy i potrzeby odbiorców bierze się pod uwagę wykonując badania segmentacyjne? Agencje badawcze podkreślają, że niesamowicie istotne są czynniki behawioralne, siłę nabywczą, zachowania rynkowe, indywidualne tendencje odbiorców. Badania odbiorców powinny też być dostosowane do rodzaju wypuszczonego produktu. To wszystko jest ogromnie ważne zarówno w przypadku dóbr z kategorii FMCG, jak i produktów luksusowych. Twój produkt jest dedykowany dla wykształconych mieszkańców wielkich miast, młodych, aktywnych ludzi, czy osób o tradycyjnym podejściu do zakupów? Zastanawiasz się w jaki sposób zwiększyć zyski? Badania segmentacyjne pozwolą Ci ustalić w jaki sposób wdrożyć efektywną kampanię promocyjną.