
PBN – jak wykorzystać jego potencjał?
PBN - na tej stronie znajdziesz więcej informacji o aktualnej ofercie.
Aby konsument dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale również postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe rzetelne i przydatne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network – proste pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków
PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez firmę SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są najczęściej używane jako jeden z punktów złożonej strategii reklamowej, co warto mocno zaakcentować, bo najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie to spory koszt, a później konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.
Artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej adres, e-mail czy telefon oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Kolejny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci rozumieją jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, godne przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z bieżącymi informacjami, prawem zdrowiem i doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO