Monitorowanie mediów – czemu warto?

Monitorowanie mediów jest dla sukcesu kampanii e-reklamowej jednym z najistotniejszych narzędzi. Pozwala na dostosowanie oferty do oczekiwań kupujących oraz prędkie wyeliminowanie ewentualnych pomyłek. Dzięki niemu poznamy opinie nabywców tak o naszej marce, jak i konkurencji, a zdobyte tak dane pozwolą na poznanie nastrojów konkretnej grupy docelowej. Na czym zatem polega monitorowanie mediów? Dlaczego warto się na nie zdecydować?

Co to jest monitorowanie mediów?

Monitorowanie mediów to ważne źródło informacji na temat aktywności innych firm. Korzystając z tego narzędzia zyskamy wiedzę o tym, jakie kampanie obecnie prowadzą oraz jakie trendy obowiązują w naszej branży. Przez to nasza kampania reklamowa będzie efektywniejsza, a my sprawniej dopasujemy ją do oczekiwań rynku. Monitorowanie mediów tradycyjnych powinno objąć tak telewizję, jak i anteny stacji radiowych czy prasę.

Monitorowanie mediów społecznościowych

Najistotniejszy dziś jest natomiast monitoring mediów w internecie. Właśnie internauci z platform mikroblogowych oraz FB w największej mierze kształtują aktualnie opinię, jaką szczycą się rozmaite firmy, natomiast ewentualni kupujący szukają w social media informacji o interesujących ich usługach. Wiedząc, co myślą o naszej firmie, jesteśmy w stanie dostosować naszą działalność pod kątem ich oczekiwań, a jeśli to niezbędne – także mocno ją zmodyfikować.