
Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google
O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na portale internetowe, które nie spełniają opracowanych przez Google wymogów dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa rodzaje filtrów – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google
Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres miesiąca, algorytmiczne do momentu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.