
Jak reklamować biznes? Produkcja filmów promocyjnych
Znane przysłowie mówi, iż jeden obraz często więcej niż tysiące słów. Sprawdza się ono również w marketingu, który od lat korzysta z siły wizualnych środków przekazu. Zaczynano od zdjęć, jednak wraz z postępem techniki i popularyzacją kina, a potem telewizji i internetu, powoli przyszła kolej na filmy. Współcześnie filmy są jednym z filarów ogólnoświatowych i lokalnych kampanii – zarówno jeśli chodzi o kształtowanie wizerunki marki, promocję nowego produktu czy też akcje społeczne. Tak obszerne przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe w głównej mierze dzięki różnorodności ich odmian, wśród których bez trudności można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Filmy promocyjne – typy i ich wykorzystanie
Najpopularniejszym typem produkcji filmowych, które mogą okazać się niezastąpione podczas promocji produktów są spoty reklamowe. Dobrze znamy je z telewizji, jednakże ostatnimi czasy równie istotnym kanałem ich rozpowszechniania jest także internet – niejednokrotnie napotykamy je w YouTube albo na portalach informacyjnych, ponadto powszechną praktyką jest emitowanie ich w tramwajach oraz autobusach. Wypada powiedzieć kilka słów także o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią strategii kreowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach przyszłych i pracowników. Znaczącym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich opracowanie zlecają nie tylko firmy, ale także inne podmioty – między innymi te parające się promowaniem miast lub regionów, fundacji czy organizacji charytatywnych. To środek nadający się doskonale do przedstawienia uroków danego miejsca, zaawansowania wszelkiego rodzaju inwestycji (np. budowy fabryk czy autostrad) bądź szczegółów działalności mającej na celu pomoc potrzebującym. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące formę reportażu z przeróżnych imprez branżowych.
Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich przygotowanie?
Żeby promocja oparta o filmy reklamowe dała prognozowane wyniki, muszą one charakteryzować się wysoką jakością. Toteż produkcję filmów powinno się zlecić sprawdzonej, kompetentnej firmie. O poziomie usług oferowanych przez konkretne studio sporo powie nam jego portfolio. istotne jest również to, z jakiego wyposażenia ono korzysta. Chodzi między innymi o drony umożliwiające sfilmowanie efektownych ujęć z lotu ptaka, właściwie niezastąpionych w dzisiejszych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.