Co daje badanie świadomości i wizerunku marki?

Dobry wynik każdej marki zależny jest od wyników prowadzonych przez nią działań reklamowych. To za ich sprawą osiągalne jest zdobycie nowych kontrahentów i, tym samym, zwiększenie zysków przedsiębiorstwa. By oczywiście dały oczekiwane skutki, konieczne jest regularne ocenianie ich skuteczności. Nie jest to proste – nie sposób poradzić sobie z tym bez fachowych kwalifikacji oraz dostępu do odpowiednich narzędzi. Z tego powodu dla biznesmena istotne powinno okazać się regularne zlecanie badań świadomości i wizerunku marki. Na czym jednak one polegają? Jakie informacje zyskamy dzięki tego typu analizom? I, co najistotniejsze, komu je powierzyć?

Jak przebiega badanie świadomości i wizerunku marki?

Przeprowadzając badanie świadomości i wizerunku marki dowiemy się, jak nasza marka jest odbierana przez klientów. Badanie tego rodzaju skupia się na takich wskaźnikach jak świadomość top of mind, świadomość wspomagana i świadomość spontaniczna. Poza tym badanie świadomości marki pozwala na analizę opinii konsumentów oraz porównanie kluczowych cech marki. To wszystko zdecydowanie ułatwia organizowanie nowych działań promocyjnych oraz, co najważniejsze, w ogromnym stopniu zwiększenie ich skuteczności.

Badanie świadomości i wizerunku marki – jak znaleźć specjalistów?

Jak nietrudno się domyślić, badanie świadomości i wizerunku marki przyniesie odpowiednie efekty jedynie wówczas, gdy będzie przeprowadzone przed dobrych specjalistów. Dlatego powinniśmy dobrze przeanalizować decyzję o wyborze agencji, której powierzymy to zadanie. By uniknąć pomyłek, dobrze zawczasu sprawdzić portfolio wybranej firmy – to, jakie marki postawiły na dotychczas jej usługi sporo mówi nam na tema ich jakości oraz jest gwarancją, że efekty badania świadomości i wizerunku marki ułatwią zaplanowanie lub zmianę strategii promocyjnej.