
Zegar czasu pracy i firma działa jak w zegarku!
Do czego służy rejestartor czasu pracy?
Zegary czasu pracy to zaawansowane przyrządy, które pozwalają na ewidencjonowanie godzin wejść i wyjść pracowników. Zegary są kompatybilne z oprogramowaniem, które odpowiada za zapis i przechowywanie informacji odnośnie godzin pracy w bazach danych. Systemy umożliwiające rejestrację oraz kontrolę czasu pracy są bardzo różne. W ich skład zwykle wchodzi wiele urządzeń. Niemniej jednak rejestrator, czyli zegar czasu pracy jest podstawowym elementem każdego takiego systemu. Pozwala on na przekazanie i przetwarzanie danych sczytywanych przez czytnik do oprogramowania.
Jak może pomóc rejestrator czasu pracy?
Podstawową korzyścią płynącą z instalacji zegara czasu pracy jest zwiększenie wydajności pracowników. RCP to rozwiązanie szczególnie niezastąpione w dużych firmach zatrudniających wiele osób, przez co bezpośrednia kontrola wszystkich pracowników jest utrudniona. Ponadto prowadzenie ewidencji czasu pracy pomaga uniknąć niedomówień i stanowi nie dający się podważyć dowód na godziny spędzone w pracy. Systemy RCP mogą być połączone z systemami kontroli dostępu, które przy użyciu danych biometrycznych (m.in. linii papilarnych) lub kodów dostępu uniemożliwiają wejście osobom nieupoważnionym, przez co gwarantują bezpieczeństwo.