Nowoczesny system kontroli dostępu

Nie do każdego miejsca w zakładzie mogą dostać się wszyscy zatrudnieni. Wywieszenie tabliczek informujących o ograniczeniach nie przynosi niestety oczekiwanych rezultatów – zatrudnieni potrafią je przecież zbagatelizować. W jaki sposób ustrzec się takich sytuacji? Warto zwłaszcza zamontować system kontroli dostępu. Bez trudu wyłączymy określone pomieszczenia dla niepowołanych osób, a także zmierzymy, jak długo przebywali tam uprawnieni specjaliści. Co jednak jest istotne przed założeniem takiego systemu? W jaki sposób on działa?

Jak funkcjonuje system kontroli dostępu?

Głównym elementem systemu kontroli dostępu są elektroniczne zamki, które otwierają wejście jedynie wtedy, gdy przechodząca osoba udowodni, iż posiada ku temu odpowiednie uprawnienia. Zwykle odbywa się to za pomocą odpowiedniego czytnika, do którego zbliżana jest karta. Takie systemy umożliwiają łatwe przyznanie uprawnień przez administratora i kontrolowanie, kto znajdował się w chronionych strefach – na przykład za pomocą kamer.

W jakich miejscach stosuje się systemy kontroli dostępu?

Warto zaznaczyć, iż system kontroli dostępu jest wykorzystywany nie tylko w zakładach pracy. Coraz chętniej inwestują w jego założenie również placówki edukacyjne, gdzie jest on najlepszy, kiedy ważne są względy bezpieczeństwa uczniów. System kontroli dostępu można spotkać poza tym w szpitalach oraz pozostałych budynkach publicznych, w których zamyka dojście do określonych pomieszczeń.