
Nowoczesne systemy do kontroli czasu pracy
Każdy pracodawca powinien zatroszczyć o ewidencję czasu pracy. Wymóg ten reguluje prawo pracy. Ewidencja musi dostarczać dane na temat tego, jak długo w kolejnych dobach przebywał w pracy konkretny zatrudniony i powinna uwzględniać także święta. Kontrola czasu pracy jest również niezbędna do rozliczania zatrudnionych oraz pomaga stwierdzić, jak dużo czasu rzeczywiście poświęcają na prace. Jak więc ją prowadzić? Jakie narzędzia będą przydatne dla pracodawcy i usprawnią kontrolę czasu pracy?
Bezproblemowa kontrola czasu pracy
Kontrolę czasu pracy znacznie ułatwią innowacyjne technologie. W wielu przedsiębiorstwa codziennością jest już użycie do tego celu elektronicznych systemów, które obliczają, ile czasu pracownik spędził w firmie. Pracodawca powinien dostarczyć załodze w odpowiednie breloczki, które po zbliżeniu do czytnika rejestrują wejście czy wyjście z przedsiębiorstwa, a także ewentualne wyjście na drugie śniadanie. Komputerowa kontrola czasu pracy sprawdza się tak w największych, jak niewielkich firmach.
Kontrola czasu pracy – prawo
Nie zapominajmy, iż dane zdobyte dzięki komputerowym systemom do kontroli czasu pracy muszą być udostępnione pracownikom – o ile tego zażądają. Surowo zakazane będą również próby ich modyfikowania: jeśli sprawa wyjdzie na jaw, pracodawca musi przygotować się na postępowanie w sądzie.