
Łatwiejsza ewidencja czasu pracy
Ewidencja czasu pracy jest zarówno regulowanym prawem obowiązkiem wszystkich pracodawców, jak i rozwiązaniem, dzięki któremu będziemy mogli odpowiednio wynagrodzić załogę. Papierowa lista rzadko zdaje egzamin – pracownicy mogą wszak oszukiwać, zaś w przypadku dużych zakładów jest powodem bardzo dużych trudności. Jak ich uniknąć? Najlepszym rozwiązaniem bez wątpienia będą komputerowe systemy do ewidencji czasu pracy. Zapraszamy do przeczytania tekstu, w którym wymieniamy ich zalety i udowadniamy, że zdadzą egzamin w każdym przedsiębiorstwie.
Elektroniczna ewidencja czasu pracy – plusy
Najważniejszą zaletą komputerowych narzędzi do ewidencji czasy pracy jest niewątpliwie komfort – kierownictwo nie ma obowiązku podliczać informacji z list, bo robi to za nich system. W każdej chwili możemy również uzyskać dostęp do interesujących nas danych i sprawdzić, jak ekipa dba o powierzone im zadania. Opisywane systemy ograniczają też możliwości oszustwa – szczególnie, kiedy wyposażymy je w kamerę. Ustrzeżemy się tak sytuacji, kiedy za pracownika „odbija się” ktoś inny.
Elektroniczna ewidencja czasu pracy – o co chodzi?
Elektroniczna ewidencja czasu pracy jest możliwa dzięki odpowiednim czytnikom rejestrującym wejście i wyjście z pracy. Odbywa się to z wykorzystaniem kart, które po przybliżeniu do terminalu wysyłają do niego właściwy log. Zdobyte w ten sposób informacje są przekazywane do programu, do którego pracodawca może uzyskać dostęp nawet przy pomocy zwykłego laptopa.